Pagina's

5 jul. 2016

Een echte meidenjurk! :)

Jullie hebben al veel naaipret voorbij zien komen in mijn blog, maar nooit eerder maakte ik echt kleding! Ja ok√© carnavalskleding wel, maar dat is toch anders ;)
Tot nu dan! Onze kleine meid heeft maatje 'smal en lang waardoor de meeste jurkjes in haar maat te kort zijn, in een maatje groter zijn de schouders dan vaak te breed en de mouwen te lang. Ik vond super leuke tricot stofjes en besloot aan de slag te gaan, met een mega leuk meidenjurkje als resultaat!


Het maken van kleding is iets waar ik soms wat tegenop kan zien; het belang van precies werken is hier nog groter dan bij de andere naaiprojecten die ik maak. Toch is het maken van deze meidenjurk me niet tegengevallen.

Ik maakte een patroon van een jurkje wat te kort was, maar verder erg mooi zat. Ik besloot zelf de twee-deling in stoffen te maken, door het patroon simpelweg middendoor te knippen.
De stof maakte ik aan elkaar vast met de lockmachine, de naden werkte ik af met een stretch tweelingnaald op mijn eigen machine. Voor de halslijn knipte ik zelf een bies, waarmee ik de stof afwerkte.
Ik vond het lastig de juiste instelling te vinden voor het gebruik van de tweelingnaald, met name om de draadspanning van mijn onder-draad goed te zetten op mijn naaimachine, uiteindelijk is het toch gelukt!

Ondertussen heeft mijn kleine meid het jurkje al aangehad, het staat haar prachtig en ze heeft al veel complimentjes gehad :) :)!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)