Pagina's

23 jun. 2016

Carnavalsoutfit maken! :):)

Het is al weer even geleden dat we konden hossen en springen, maar ik was er nog niet eerder aan toe gekomen mijn creaties te delen op mijn blog ;).
Voor mijn zoontje is het simpel; met carnaval ga je verkleed als brandweer dat kan niet anders! Vorig jaar maakte in nog een 'bedrukt' brandweer shirtje voor mijn zoontje, dit jaar is het een heus brandweer pakje geworden! Maar alleen zelf als brandweer verkleed is natuurlijk niet genoeg, dus moest er voor papa ook een brandweerpak gemaakt worden!




Zelf ook aan de slag?

Het patroon heb ik zelf getekend/overgenomen van een blouse van beide heren. Ik heb het erg simpel gehouden, het is tenslotte maar voor carnaval ;).
De gele banden zijn van stof en op het jasje gestikt. De applicatie drukte ik op stof met transferpapier voor donkere stoffen, en heb ik daarna als applicatie op het jasje bevestigd. (omdat het jasje zelf niet van katoen is, kon ik de applicatie niet rechtstreeks op het jasje strijken).
De letters achterop waren nog het meeste werk, maar maakte de outfit wel echt af! Eerst streek ik de gele stof op vliesofix. Ik printte de letters uit en trok deze over (in spiegelbeeld) op de papierzijde van de vliesofix. Daarna was het uitknippen en vast strijken maar! Omdat de stof geen echt katoen is, besloot ik het geheel nog te zigzaggen, zodat de stof niet gaat rafelen en de letters mooi blijven zitten ;).

Super simpel, maar met een vrolijk resultaat! Hossen maar ;)!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)