Pagina's

11 jan. 2016

DIY: Boxzak maken :)

Na maanden van ergernis besloot ik voor de kleine Emmi toch maar even een boxzak te maken, zodat al haar speeltjes niet steeds 'kwijt' raken in de berg speelgoed van haar grote broer :).
En ja hoor, super handig en nog vrolijk ook!

Zelf ook een boxzak maken?


Zo'n rechthoekige boxzak maak je super handig en super snel!
  • Knip de onderdelen van de boxzak. Op het plaatje kun je het patroon zien dat ik gebruikt heb, heel simpel :).     Bij een stevige stof, zoals canvas kan alles enkel, heb je een dunne stof dan kun je er beter voor kiezen alle onderdelen dubbel te doen (en evt. nog vlieseline in te strijken).                                                                   De banden kun je enkel maken (net als ik), of dubbel, dat is nog wat netter. Bedenk ook hoe je de bovenzijde af wilt werken, ik gebruikte een simpele zoom, hou hier rekening mee met knippen. 















  • Zet alles in elkaar, eerst de zak zelf, en daarna de banden eraan. De banden maak je aan de voorzijde vast aan de zak, vervolgens zorg je aan de achterzijde voor een bevesting. Ik heb hiervoor klittenband gebruikt, zodat het niet precies komt, en je nog wat speling hebt wanneer je de zak ophangt ;).
  • Maak een sluiting aan de bovenzijde van zak, ik heb hiervoor drukkers gebruikt omdat ik het niet handig vindt als er iets aan klittenband blijft plakken.

En al klaar! ophangen maar die vrolijke boxzak! En alles lekker opgeruimd :) :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)