Pagina's

23 aug. 2015

DIY vrolijke schilderijtjes

Vrolijke schilderijtjes voor op de babykamer, daar was ik naar op zoek! Zo'n drie jaar geleden was de eerste kleine spruit op komst en was ik veel bezig met het inrichten van de babykamer. Op de vrolijk gekleurde muur wilde ik graag iets hangen, maar wat? Ik was op zoek naar iets rustigs, om de kleine niet meteen vierkante ogen te laten krijgen ;). Al snel bleek dat dit nog niet zo makkelijk was vooral ook omdat het op een gekleurde muur kwam te hangen, kon het niet zomaar iedere kleur zijn. Al snel besloot ik zelf iets te maken, met vrolijk maar rustig resultaat! Nu met de tweede kleine spruit keek ik de babykamer nog eens rond en kwam ik tot de conclusie dat ik de schilderijtjes die ik toen gemaakt heb nooit gedeeld heb op mijn blog. Maar ik wilde jullie natuurlijk wel even hiermee opvrolijken :)



Zelf ook maken?
Ik maakte wat leuke tekeningen en schetsjes en haalde hiervoor inspiratie op internet en pinterest.
* Neem een canvasdoek en geef de ondergrond een kleur (in dit geval wit).
* Teken de tekeningentjes op het doek.
* Trek de lijnen over met verf. Ik koos ervoor de verf in reliĆ«f op te brengen, dat kan met speciale spuitmondjes of een klein spuitje wat je vult met verf. Het is verstandig hier wel even mee te oefenen, om een mooie rechte en egale lijn te kunnen maken zonder al te veel bobbels. 
* Voor een mooi behoud natuurlijk wel nog even voorzien van een vernislaagje na het drogen. (let op wanneer je ook kiest voor dikke lijnen, deze hebben een extra lange droogtijd!)

En klaar! Veel knutselplezier! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)