Pagina's

3 feb. 2015

Pas op politie! Maak je eigen carnavalsoutfit :)

Carnaval is weer in aantocht! Hierdoor bedacht ik me een leuke blog te typen over het thema carnavalskleding...... In de afgelopen jaren heb ik al heel wat outfits in elkaar geknutseld met veel enthousiasme!
Vorig jaar ging mijn zoontje voor het eerst mee carnaval vieren... nou ja voor zover een kind van 1 carnaval viert dan..... hij heeft de optocht gekeken en is 1-1.5 uur even mee gaan 'hossen' :).
Wat geef je een kind van 1 jaar oud nu aan met carnaval? Er zijn veel pakjes te koop, voor astronomische bedragen, maar dat lijkt me een beetje jammer voor 1-1.5 uur..
Daarnaast zijn veel baby-outfits van teddy gemaakt en aangezien mijn zoontje nogal warmbloedig is lijkt me dat geen optie.. Ook lijkt het me voor mijn zoontje wel fijn als hij vrij kan bewegen en geen last heeft van de outfit die zijn mama zo schattig vindt :);)!

Ik besloot en politie-shirtje te maken... super eenvoudig maar met een leuk eindresultaat!
Ik kocht een shirtje voor 2 euro en ging aan de slag met mijn naaimachine en transferpapier.
Bij gebrek aan transferpapier voor donkere stoffen heb ik het mezelf erg moeilijk gemaakt (en zijn de prints wat minder duidelijk te zien), maar het eindresultaat was geslaagd!


Zelf ook zo'n verkleed/carnavalsshirt maken?
Zoek leuke versierselen op internet, pas ze eventueel aan op je computer en print deze op transfer papier. Gebruik bij voorkeur transfer papier voor donkere stoffen, zodat alle items goed zichtbaar blijven. Zoals je kan zien op de foto had ik dit niet bij de hand, hierdoor zijn het 'pistool' en de 'handboeien' minder duidelijk geworden. Daarnaast zijn de foto's dit keer ook wat minder duidelijk. Het politie logo zelf heb ik op een wit stuk katoen gestreken en als een applicatie op het shirt bevestigd, omdat ik dit niet met alle letters op de rug wilde doen, heb ik de letters er zelf opgestikt. Ik koos er voor dit erg slordig te doen, voor een speels resultaat (maar ook voor het gemak voor mij :)).

Veel knutselplezier!

1 opmerking:

  1. Leuk zeg! Normaal gesproken koop ik mijn carnavalskleding meestal online, maar ik denk steeds vaker na of ik niet zelf wat zou kunnen maken. Dit ga ik zeker uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)