Pagina's

17 nov. 2014

Lekker knuffelen :)

Hoera! Weer een neefje erbij!
Mijn schoonzus is bevallen en ik kon het natuurlijk niet laten iets leuks te maken voor baby Rijn!

Met wat restjes stof maakte ik dit heerlijke zachte knuffeldoekje voor in het 7 dagen pakket! (niets leuker dan elke dag een kado-tje uit te pakken!).
Het is een neutraal doekje, omdat het een verassing was of we een neefje of nichtje zouden krijgen :)

Het eindresultaat is super vrolijk geworden! En dankzij de flanellen stof ook nog super zacht!

Zelf ook zo'n knuffeldoekje maken voor je favoriete neefje/nichtje of een andere baby?

Wat heb je nodig?
Bedenk wat je wilt maken, je kunt natuurlijk kiezen voor een leuke vorm, of net als ik de stofjes zijn werk laten doen en gewoon een vierkant knuffeldoekje maken :). Kies een lekker zacht stofje, of zoals ik twee verschillende stofjes. De bedrukte stof die ik gebruikt heb is zachte flanel, de geruite stof is een zacht katoentje. Als laatste heb je nog matchende lintjes nodig, je kunt zelf kiezen hoeveel ;)!

Aan de slag!
Maak de lintjes voor een mooi resultaat eerst vast aan één van beide stofjes. Je kunt het ook in één keer bij het aan elkaar naaien bevestigen, maar mijn ervaring is dat de lintjes snel verschuiven ;).
Je legt de lintjes hiervoor op de buitenzijde van de stof, met de lus naar binnen toe en naait het een halve centimeter van de rand vast.
Leg vervolgens de twee lapjes met de buitenzijden op elkaar en stik rond (net iets breder dan 0.5 cm). Laat een klein stukje open, waardoor je het lapje binnenstebuiten kunt draaien. Draai het lapje binnenste buiten en zorg dat alle randen en hoekjes goed zitten, zet dit met wat spelden vast. Waar het lapje nog open is, vouw je de twee randen naar binnen en zet je ook speld. Naai vervolgens het lapje rond, 3-5 mm van de rand, en hopsa! al klaar!

Knuffel ze! :) :)




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)