Pagina's

27 aug. 2014

Hoera! Geboren!

Na lang wachten is op 22-8 ons nichtje Julia geboren!
Ik speelde al wat langer met het idee een naamslinger te maken voor ons nieuw geboren nichtje of neefje, dus kon ik aan de slag! Maar oepsie...., ik had net 's ochtends mijn naaimachine weg gebracht voor onderhoud... :(!
Na even in overweging te hebben genomen de naaimachine van mijn moeder te halen, besloot ik toch maar met vilt en een haaknaald aan de slag te gaan, met een super vrolijk resultaat!


Wil jij ook zo'n mooie naamslinger maken?
Er gaat even wat tijd in zitten, maar het resultaat is echt super schattig!
Bedenk eerst wat je wilt maken; hoeveel vlaggetjes heb je nodig voor de letters en in welke kleuren? Ook leuk: maak aan het begin en einde een vlaggetje met daarop een hartje of sterretje :)!

Aan de slag!
- Knip de vlaggetjes en letters uit het vilt, je kunt de vormen er eerst optekenen.
Ben je niet zo handig om de letters uit de vrije hand te maken? geen probleem! Kies een leuk lettertype op de computer en print de naam in de juiste grootte uit, uitknippen en overtrekken, hopsa!
- Maak de letters op de vlaggetjes: De letters kun je opstrijken met vliesofix of plakken met dubbelzijdig plakband (lijm kan ook maar de kans is dan wel aanwezig dat je bobbels krijgt in het vilt). Ook kun je er voor kiezen de letters vast te naaien (met de hand of de machine)
- Maak een mooie rand om de vlaggetjes. Ik koos ervoor om aan de zijkanten een festonsteek te gebruiken en aan de onderzijde een randje te haken en daarna vast te zetten. Wil je dit randje ook na maken?: Haak een ketting van 30 losse, haak 1 extra, haak in de eerste losse een vaste, in de tweede losse een half stokje, in de derde losse een stokje, in de vierde losse een half stokje en in de vijfde losse een vaste, herhaal dit 5 keer en klaar!
Wil je liever snel klaar zijn? Maak dan alleen een steek aan de onderzijde, of naai er een leuk lintje aan vast met de naaimachine!
- Hang de vlaggetjes aan een lijntje :). Ik maakte een simpele ketting van losse haaksteken, de vlaggetjes zijn hier naderhand met de hand aan vast gezet.


En klaar is je persoonlijke kraamkado! Op naar de muisjes!

1 opmerking:

  1. Ondanks het gemis van je naaimachine toch echt mega leuk geworden! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de kleine Julia <3

    BeantwoordenVerwijderen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)