Pagina's

29 jun. 2014

Groot schilderij??

Na verschillende berichten op pinterest gevonden te hebben over meest geweldige schilderijen en doeken die mensen gemaakt hebben met een foto-poster, dacht ik, dat kan ik ook! En ik had er ook nog eens een perfect plekje voor aan de muur!
Al snel ging ik op zoek naar een geschikte foto, in mijn 'oefenfoto' bestand. Ik koos voor een foto van de duinen en bewerkte deze in paarstinten, super leuk, ik had er helemaal zin in!
Helaas is het eindresultaat niet zo spetterend geworden als ik gehoopt had :(. Ja, ook bij mij gaan er dingen mis, niet alles komt mooi uit de verf!


De foto poster die ik gebruikt heb, had een formaat van 70cm hoog en 180cm breed. Ik koos ervoor deze te verlijmen op een stuk mdf en gebruikte hiervoor modpodge.
Dit was ook meteen het moeilijkste stuk van deze creatie, omdat de poster zo groot was, was het onmogelijk om deze glad (zonder bobbels) op het hout te krijgen. Na dit op verschillende manieren geprobeerd te hebben, had ik uiteindelijk een methode gevonden die enigszins werkte, en de kleine bobbels die overbleven probeerde ik er nog uit te wrijven. De overgebleven bubbels nam ik voor lief, je mocht immers zien dat het home-made was :).
Toen kwam de tweede moeilijke klus, de randen bijwerken. Omdat de poster zo groot was, kreeg ik hem natuurlijk nooit exact goed op het hout. Ik besloot de randen bij te snijden met een stanley-mes. Dit vergde wat handigheid, maar was uiteindelijk wel te doen. Omdat de poster natuurlijk een witte zijkant/rand had, kleurde ik deze bij.
Als laatste kreeg de creatie een vernis laag, hiervoor gebruikte ik vernis spray.

Het eindresultaat was alles behalve geweldig, misschien had ik eerst moeten oefenen op een wat kleiner project, misschien had ik de poster toch moeten verlijmen met behangselplak, wie zal het zeggen? Aangezien ik vrij perfectionistisch ben was ik misschien wel wat kritisch, mijn man dacht het gaat nog wel, maar het hele object ging rechtstreeks naar de stort! Misschien dat ik het project ooit nog eens een herkansing gun, dan laat ik dit zeker weten! Voor nu wilde ik jullie het kiekje niet onthouden :) en jullie laten weten, dat ik niet alleen maar mooie dingen kan maken, maar er ook vaak dingen mislukken. Zo zie je maar weer, sommige projecten kun je toch beter aan vakmensen overlaten ;).

1 opmerking:

  1. Ah jammer want het klinkt inderdaad wel als echt heel erg gaaf! Volgende keer beter :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)