Pagina's

11 mei 2014

Mooi gedekte tafel


Sinds er een hele tijd geleden nieuwe (rode) eetkamerstoelen zijn aangeschaft, was ik op zoek naar een nieuw tafelkleed. Mijn oude (roze) tafelkleed had z'n beste tijd al wel gehad, maar gezien de
kleurencombinatie nu is het definitief afgeschreven!
Ik gebruik een tafelkleed niet dagelijks, maar vindt het wel leuk om de tafel mooi te dekken als er vrienden komen eten..... Maar waar vind je nu een nieuw tafelkleed?! De meeste tafelkleden in de verkoop zijn erg standaard er saai.
Uiteindelijk besloot ik zelf een tafelkleed te maken, en dus ging ik op jacht naar een vrolijk stofje! Daarvan was het tafelkleed snel gemaakt, met een vrolijk resultaat!

Zelf ook een tafelkleed maken?

- Kies voor een katoenen (niet rekbare) stof
- Bedenk dat de stof nog wat zal krimpen, koop dus niet te zuinig!
- Zorg voor een goede zoom voor een mooi eindresultaat, vouw hierbij de hoeken weg, zodat je niet aan een zijde de stof dubbel ziet zitten.
Je kunt kiezen om de zoom in een matchende kleur van de stof door te stikken, of een contrasterende kleur gebruiken (bedenk dan wel dat je heel recht moet stikken:)!)

Niet zo handig en toch een tafelkleed kopen? Hieronder een paar tips;
- Kijk eens bij de textiel lijn van H&M, niet handig als je een grote tafel hebt.
- bij Xenos zijn veel leuke placemats te koop en ook enkele tafelkleden

In ieder geval; Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)