Pagina's

12 feb. 2014

Nog één speelkleed dan!

Ik durf deze blog bijna niet te plaatsen! Jullie weten het; ik ben dol op kleden :) Eigenlijk had ik beloofd dat het nu even klaar zou zijn met kleden, maar helaas.... Toen onze kleine boef wat groter was, speelde hij niet altijd meer graag in de box, en dus mocht hij lekker in de kamer op de grond liggen. Maar natuurlijk legden we onze kleine spruit niet op de koude tegels en dus ging ik nog een laatste keer los op een leuk speelkleed!


Het ontwerp van het kleed is super simpel (de stof doet genoeg dus heb ik het mezelf makkelijk gemaakt:)), en dus is het ook super eenvoudig te maken! Toch wilde ik jullie dit vrolijke 'kado-tje' niet ontnemen!

Benodigdheden
Stof (voor de voor- en achterzijde). Afhankelijk van wat voor kleed je wilt maken kun je 1,2 of meer verschillende stofjes gebruiken. Dit kleed is gemaakt van lekker zachte babyribcord. De achterzijde is gemaakt van een katoen met 'boerenbont' ruit.
Daarnaast heb je wat nodig voor de vulling (fiberfill/wattine), een naaimachine en toebehoren.

Stap 1
Knip de stof en vulling op de juiste maat.

Stap 2
Naai de delen van de voorzijde aan elkaar, zodat er één geheel ontstaat (dit hoeft natuurlijk alleen wanneer je voorzijde uit verschillende delen bestaat).

Stap 3
Leg de stof met 2 goede zijden op elkaar en de fiberfill eronder, Naai het kleed rond, maar laat aan één zijde een kleine ruimte open, zodat je hierdoor het kleed kan omkeren.

Stap 4
Maak (na het omdraaien) het laatste stukje van het kleed dicht. Dit kan door een klein stuk aan de buitenzijde door te stikken, of het even met de hand dicht te maken met een blinde steek.

Stap 5
Naai het kleed door, zodat de fiberfill goed op zijn plaats blijft. Ik heb dit op het einde gedaan, omdat ik het niet erg vond dat je dit aan de onderzijde ziet. Je kunt er ook voor kiezen twee dunne lage fiberfill te gebruiken en de voor en achterzijde afzonderlijk door te stikken.

Klaar! Spelen maar!

Natuurlijk kun je het nog vrolijker maken door labeltjes, applicaties, wegklaphoekjes e.d. te maken, maar dat vond ik bij mijn vrolijke stofje niet nodig!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)