Pagina's

8 jan. 2014

Lente in huis!

Nu alle kerstversieringen weer opgeborgen zijn, en de dagen weer beginnen te lengen, krijg je zin in de lente! En ook al laat de lente nog even op zich wachten (hoewel.....met deze temperaturen???), ik besloot hem alvast in huis te halen :).
Vorig jaar heb ik gekleurde vaasjes gekregen voor mijn verjaardag, en daar verder niet zo veel mee gedaan, omdat ik niet zo goed wist wat (anders dan tulpen) leuk was in die vaasjes.
Na een middagje knutselen heb ik de oplossing gevonden! Van vilt en ijzerdraad maakte ik deze decoratieve knutselbloemen, lente in een handomdraai!

Zelf ook aan de slag?

Wat heb je nodig?
- Vilt in een door jou gewenste kleur
- Naald en garen in matchende kleur
- Iets ronds als mal (bijvoorbeeld een glas of schaaltje)
- Stevig ijzerdraad
- Een pen
- Een schaar
- Iets leuks om de bloemen in te zetten :)

Aan de slag!
1. Teken rondjes uit op het vilt m.b.v. de mal en knip deze uit.
2. Creëer de bloemen, door de rondjes in vieren te vouwen, en meerdere te combineren.
Voor bloem nummer 1 zijn twee rondjes van dezelfde grootte gecombineerd, voor bloem nummer 2 zijn rondjes van verschillende grootte gecombineerd en voor bloem 3 is een groot en een klein rondje in elkaar gevouwen (hierbij is het rondje niet precies in het midden in vieren gevouwen, zodat je een hogere en lage kant krijgt).
Je kunt de rondjes netjes op elkaar leggen, zoals bij nummer 1, of schuin op elkaar vast maken, zoals bij nummer 2.


3. Wanneer je de juiste 'bloem' gecreëerd hebt, naai je het geheel vast met een paar steken m.b.v.
naald en draad.
4. Wikkel het ijzerdraad om de aanzet, zodat de bloem mooi rechtop kan staan.

Makkie! Geniet van een beetje vrolijkheid in huis! :)  :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)