Pagina's

15 jan. 2014

Easy verschonen!

Super handig, zo'n aankleedkussen op de commode, maar je hebt niet altijd zin (of de puf) om naar boven te gaan om je kleine spruit te verschonen.
Je kunt er dan natuurlijk voor kiezen een extra aankleedkussen beneden neer te leggen, maar omdat ik niet permanent zo'n kussen in mijn woonkamer wilde leggen bedacht ik iets anders: Ik maakte een mooie hoes voor om een dubbel gevouwen handdoek! Super simpel, maar effectief! En heb je het 'kussen' even niet nodig? Dan vouw je het op en leg je het zo in de kast/la!



Wat heb je nodig?
- Een grote handdoek, twee maal dubbel gevouwen
- Een leuk stofje (of meerdere leuke stofjes)
- Een naaimachine en toebehoren, met een beetje handigheid :)

Aan de slag!
Meet op hoe groot de handdoek is en maak van stof een hoes voor om de handdoek. Het makkelijks is het om een soort kussenhoes te maken, maar afhankelijk van hoe groot je lapje stof is kun je ook een ander soort hoes maken! Mijn lapje was  een restje dus niet zo groot; ik maakte een hoes die aan de onderzijde niet helemaal dicht is ;)
De mogelijkheden zijn natuurlijk enorm! Houd er rekening mee dat het kussen wel lekker zacht is voor je kleintje!

voor het kussenhoes-model: Knip de bovenzijde van de hoes uit één lap stof. Knip voor de onderzijde van de hoes twee lappen stof, die beide wat langer zijn en elkaar ca 5 cm overlappen. Werk de twee randen in het midden af met een rolzoompje.
Leg de stoffen op elkaar; eerst de bovenzijde van de hoes met de goede kant naar boven en daarna de twee onderzijden van de hoes met de goede kant naar beneden. Zorg dat de twee delen elkaar ca 5 cm overlappen. Stik of lock de hoes rondom dicht. Draai de hoes binnenstebuiten en klaar is kees!

Wanneer je kleintje veel spuugt, kun je natuurlijk een hydrofiel luier op je 'kussen' leggen, maar ik maakte een speciale hoes die alleen om het hoofdeinde heen geschoven kan worden. Binnenin zorgde ik voor extra absorberend materiaal. Super handig, zodat je niet elke dag de hele hoes hoeft uit te wassen, maar alleen het stuk om het hoofdeinde. Ik maakte 3 'hoofdeinde hoezen', zodat ik altijd een schone voorhanden had!

Zorg ervoor dat je  duidelijk kan zien wat je hoofd en voeteneinde is, zodat je kindje steeds op dezelfde manier op de hoes kan liggen (en niet als het ware met zijn gezicht op zijn billen ligt ;)). Dit kan met de losse hoes om het hoofdeinde, maar natuurlijk kun je er ook voor kiezen een leuk patroon in je hoes aan te brengen, lintjes of labeltjes te gebruiken etc. etc.

Hopsa! al klaar! Geniet van dit makkelijke 'kado-tje'!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)