Pagina's

27 dec. 2013

Stoer & zacht..... Spelen maar!

Na het succes van de zachte blokken, en nadat ik nog eens door mijn 'restjes' stof was gegaan, besloot ik nog meer zacht speelgoed voor mijn kleine spruit te maken! geïnspireerd door de geweldige monsters die gemaakt zijn op mijn babyshower en wat foto's op pinterest, besloot ik een dino en wat aliens te maken.


Wil je zelf ook stoer speelgoed maken? Super simpel en in een uurtje klaar!

Wat heb je nodig?
Leuke stof of stofjes, vulling, naaimachine en toebehoren, en afhankelijk van wat je van plan bent; lintjes, labeltjes, applicaties, belletjes, knisperfolie etc. etc.

En maken maar!
- Zo als alles begint ook dit met een plan; wat wil je maken? hoe groot moet het worden? Wil je labeltjes, belletjes o.i.d. toevoegen? Het speelgoed wordt pas echt mooi als je hier van tevoren goed over nadenkt!
- Als je eruit bent, knip je de stof op maat en zet je het e.e.a. in elkaar!
Denk eraan dat het voor kleine kinderen bedoeld is, dus maak alles stevig. Zorg ervoor dat er geen onderdelen los kunnen raken! Naai alles zo veel mogelijk aan de binnenzijde vast (leg de stof met de goede zijde op elkaar en naai rond, laat een klein stukje open, waar je het speelgoed door kunt omdraaien).
- Vul het speelgoed op en maak het laatste stukje met naald en draad met een blinde steek dicht (je kunt het ook doornaaien aan de buitenzijde, maar een blinde steek geeft een mooier resultaat), zorg ervoor dat het goed dicht zit.

Testen maar! Geef het speelgoed aan je kleine boef en.....Geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)