Pagina's

20 okt. 2013

Persoonlijke onderzetters

In het foto-voorbeeld alleen de hond :)
mijn schoonfamilie blijft liever anoniem!;)
Ik zag een leuk idee-tje op pinterest voorbij komen en dacht....
dat kan ik ook!
Ik ging aan de slag en maakte verschillende persoonlijke onderzetters, dit keer echte vrolijke kado-tjes voor mijn schoonfamilie :)

Nu heb ik al vaker idee-tjes van pinterest nagemaakt en bleek dit vaak toch lastiger en minder succesvol, maar dit is echt een toppertje!
Echt super leuk om te maken, en nog simpel ook! Leuk bijkomend voordeel is dat je zo ook nog eens een plekje hebt om al je leuke foto's regelmatig tegen te komen :) :)
De meeste tijd gaat zitten in het knippen en bijschuren van de foto's...
De onderzetters blijven ook echt mooi, warme thee erop, natte glazen, maakt niet uit!

Zie hier het vrolijke resultaat! 

Zelf ook aan de slag?

1. Koop (goedkope) houten onderzetters en schuur de bovenzijde ruw.
2. Foto's kiezen! kijk even wat de goede maat is voor jouw onderzetters en of de foto's er dan wel helemaal oppassen! Bestellen maar! (Voor mijn onderzetters heb ik gewoon standaard glanzende foto's gebruikt!)
3. Knip de foto's op maat voor de onderzetters en lijm de foto's vast aan de onderzetters (dit kan met mod podge, maar ik gebruikte gel medium omdat ik dat nog had liggen).
4. Schuur de randen mooi bij, zodat de foto's niet oversteken (gebruik hiervoor heel fijn schuurpapier; 240 of fijner), let op dat je de foto niet beschadigd!
Toch per ongeluk één beschadigd? geen paniek! wanneer je het afgelakt hebt zie je hier minder van dan nu! ;)
5. Breng een (lak)laag over de foto aan, zodat de onderzetter tegen een stootje kan! (dit kan met mod podge maar zelf gebruikte ik blanke verfspray die ik nog had staan). Breng 2-3 lagen aan voor een langdurig mooi resultaat!

Voila! Klaar is kees (of Paula in dit geval;))!

Veel plezier met het maken van je eigen kado-tjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)