Pagina's

28 sep. 2013

Boeketje!

foto gemaakt door Ben Nienhuis, BWC pictures
Wat is nu leuker en persoonlijker dan je eigen trouwboeket maken?
Dat dacht ik ook en dus ging ik aan de slag!

Ik maakte een mooi simpel boeket met fuchsia roze gerbera gemini en wit/creme roosjes!

Het was echt een probeersel, die trouwboeketten zijn altijd achterlijk duur, dus ik dacht het zal dan ook wel moeilijk zijn.... en wat bleek; mijn boeketje was super makkelijk om te maken! :)

Wil je ook zelf je trouwboeket maken?

* Kies bloemen die mooi blijven gedurende een hele trouwdag :)
* houd rekening met het seizoen, welke bloemen zijn dan verkrijgbaar?
Koop je terplekke wat er is, of bestel je de bloemen bij de bloemist?
* Bedenk hoe groot de bloemen moeten zijn, grote rozen tussen mijn Gerbera Gemini is bijvoorbeeld helemaal niet mooi, dus kocht ik hele kleine roosjes! Vind je het lastig om bloemen te kiezen? vraag de bloemist om hulp!
* Oefen vooraf 1 of 2 keer, zodat je zeker weet dat het op het moment suprême gaat lukken!
Maak eerst de bloemen vrij van blaadjes en eventuele doorns, en zet zonodig een ijzerdraad in de bloem om deze de hele dag rechtop te houden :). Pak één voor één een bloem in je hand en tape deze aan elkaar vast met bloemistentape (schilderstape gaat ook prima!). Check steeds eerst of de bloem mooi zit voordat je hem vast plakt!
Voor een uitgebreidere uitleg, zijn er voldoende filmpjes te vinden op youtube ;)! De kunst is om vooral niet bang te zijn, koop bloemen op de markt en ga gewoon eens proberen, je zult zien dat het een makkie is!
* Wikkel een mooi lint / tule oid om de stelen, zodat je de tape niet meer ziet en je handen niet vies worden als je het boeket vast pakt! zet deze vast met een speld met een mooie parel erop :)
* Maak je boeket één dag voor de bruiloft en zet deze klaar in een vaas met een heel klein laagje water.
* Dep het boeket voordat je het gaat gebruiken goed uit op een doek, zodat er geen druppels op je mooie jurk kunnen vallen!

En dan, Trouwen maar! Wie o wie zal dit mooie boeketje gaan vangen straks?!

1 opmerking:

  1. Wat grappig joh, dat wist ik echt niet!! Wat leuk om daar na 2 jaar toch achter te komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey hallo! Reacties zijn altijd leuk en welkom! Dus schrijf maar raak :)